DE MATRIXMETHODE

WAT IS DE MATRIXMETHODE?


De MatriXmethode is in 1990 ontwikkeld door Ingrid Stoop®. De MatriXmethode is een gesprekstechniek die via open vragen aansluit op de beleving van de persoon. Belangrijk hierbij zijn de zintuigelijke ervaringen, deze worden opgeslagen in onze hersenen in de vorm van zien, horen, voelen en denken. Het gaat om de strategieën die de je zelf bedenkt, installeert en gebruikt bij het leren en ook bij andere mentale processen.

Doel is om de zelfredzaamheid te vergroten van kinderen, jongeren en volwassenen en dat je zelf de nieuwe strategie toe kunt passen. De MatriXmethode wordt meestal tijdens de coaching sessie ingezet of bij een individuele trainingsdag. 

Wat kun je leren met de MatriXmethode:
•  HOOFD OPRUIMEN:
informatie op de juiste plek opslaan en weer terug kunnen halen.
•  LEREN HOE TE LEREN: automatiseren van het alfabet, cijfers, woorden, dagen van de week, maanden van het jaar, de tafeltjes enz.
•  ANGST /VERVELENDE ERVARING AANPAKKEN: de beleving van de ervaring neutraal maken zodat er geen negatieve lading meer op zit in het heden. Dit kunnen allerlei situaties zijn die als negatief zijn ervaren en daardoor belemmeren.

De MatriXmethode sluit aan op de beleving van het individu! Jij bent degene die weet hoe het voor jou voelt, eruit ziet, klinkt of welke gedachten je erbij hebt. Door aan te sluiten word je begeleidt naar eigen gekozen oplossingen.
INTAKEGESPREK: GRATIS EN VRIJBLIJVEND MAAK EEN AFPRAAK VOOR DE MATRIXCOACHING

KINDEREN MET DYSLEXIE EN DE MATRIXMETHODE


EGO VICI coaching biedt hulp aan kinderen met dyslexie bij het organiseren van informatie in hun hoofd. Ook krijgt het kind hulp bij het automatiseren van basisinformatie, zoals het alfabet en cijfers. Je leert HOE je moet leren! Daarnaast kunnen met deze techniek nare of angstige ervaringen aangepakt worden.

Als u vindt dat de MatriXmethode aansluit bij de behoefte van uw kind, neem dan contact met mij op. Voordat ik met uw kind aan de slag zal gaan, vindt ALTIJD eerst een gratis en vrijblijvend intakegesprek plaats om de specifieke situatie van uw kind helder te krijgen. Tijdens het gesprek zal concreet worden welke hulp nodig en mogelijk is.

     
Ingrid Stoop®

VOOR KINDEREN MET DYSLEXIE:
•  automatiseren van alle basis informatie zoals alfabet;
•  cijfers, dagen van de week enz. automatiseren;
•  een 'vol hoofd' met informatie leren opruimen (een nieuwe strategie voor informatie opslaan);
•  nare ervaringen en enkelvoudige angsten zoals vb. faalangst* worden neutraal. (*per verschillend onderwerp aanpakken)

JONGEREN EN VOLWASSENEN MET DYSLEXIE EN DE MATRIXMETHODE


Ook voor jongeren en volwassenen kan de MatriXmethode veel betekenen op praktisch en psychisch vlak, bijvoorbeeld bij faalangst. De hoeveelheid informatie die in deze moderne samenleving op tal van manieren op ons afkomt in verschillende vormen, vraagt steeds weer aandacht. Soms zit je hoofd gewoon té vol! Dyslectici herkennen dit sneller als ze veel met taal bezig zijn. Het is dan heel belangrijk om te leren waar je de informatie op wilt slaan en hoe je deze informatie gemakkelijk kan terughalen. Deze methode kan veel voordeel bieden voor jongeren en volwassenen met dyslexie die een STUDIE volgen. Ook in een WERKSITUATIE waarin jeveel moet lezen, schrijven en informatie verwerken, kun je baat hebben bij een nieuwe strategie die je zelf hebt bedacht, geïnstalleerd en steeds weer kan gebruiken.

INTAKEGESPREK


Maak een afspraak voor een VRIJBLIJVEND en GRATIS intakegesprek zodat duidelijk wordt of er een wederzijdse klik is en wat de mogelijkheden zoal zijn die ik jou kan aanbieden bij de problemen die jij ervaart.

AFSPRAAK OF VRAAG: MAIL >